To think about

Dela evangeliet på internet

Att tänka på

Många kristna är rädda för att dela sin tro online och skäms för att tala om Jesus. Andra staplar bibelverser på varandra och talar aldrig om något annat än Gud. Var frimodig, men vis och balanserad i det du delar. Ditt ”jätteradikala” statement eller omvändelsebudskap kanske imponerar på dina kristna vänner, men frågan är om det för icke-kristna närmare Gud?! Sociala medier lämpar sig sällan för predikningar eller debatter. Livsberättelser och personliga erfarenheter är dock något som har en stor möjlighet att påverka. Undvik ett religiöst språk som dina vänner inte förstår och studera gärna vad dina vänner delar, gillar, kommenterar på och följer. På så sätt kan du lättare dela sådant som de tycker känns relevant och intressant. Du behöver inte veta allt om Bibeln eller kristen tro för att kunna vittna. Ett ”vittne” i en domstol förväntas inte redogöra för vad den inte sett och upplevt. Ett vittne berättar det den vet och varit med om. Det räcker mycket längre än du själv tror. Det är svårt att säga emot människors upplevelser. Du kommer aldrig ha svar på alla de frågor som människor har, du är inte Gud. Ändå bör du sätta dig in i svaren på vanliga frågor som människor har om kristen tro (din pastor/präst/ungdomspastor hjälper dig gärna). Om du inte kan svara på en fråga någon ställer, var inte rädd för att erkänna det. Säg: ”Jag vet inte, men jag ska försöka ta reda på det och återkomma till dig.” I slutändan är det den Helige Ande och Guds ord som omvänder människor. Vår kärlek, inte vår kunskap är det kraftfullaste vapnet.

This site is a ministry of All Nations, Sweden.

We are an evangelical mission organisation focusing on mission mobilisation and the least reached people groups.

For questions or information please contact us at: info@allnations.se